Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Przewozy Regionalne strajkując poniosły duże straty, bo zawiodły zaufanie swoich klientów - uważa marszałek Olgierd Geblewicz. Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Przewozy Regionalne strajkując poniosły duże straty, bo zawiodły zaufanie swoich klientów - uważa marszałek Olgierd Geblewicz. Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Przewozy Regionalne strajkując poniosły duże straty, bo zawiodły zaufanie swoich klientów - uważa marszałek Olgierd Geblewicz.
Wczoraj w całym kraju pociągi Przewozów Regionalnych nie wyjechały na trasy. Pracownicy domagają się podwyżek płac. Zdaniem marszałka, wielu klientów, którzy wczoraj dojeżdżając do pracy wybrali na przykład busy, może już do kolei nie wrócić.

- Klient musi wiedzieć, że tą formą dojedzie na czas i na pewno. Wczoraj to zaufanie zostało bardzo mocno naruszone. Osoby, które wczoraj być może po raz pierwszy skorzystały z alternatywnych form transportu nie wiadomo czy szybko wrócą do kolei. To są straty, których dzisiaj nie możemy oszacować, ale to są potężne straty dla spółki wywołane nieodpowiedzialnością po stronie załogi - twierdzi Geblewicz.

W rozmowie z Radiem Szczecin marszałek radził szefom Przewozów Regionalnych, by szukając dodatkowych pieniędzy zmniejszyli na przykład koszty administracyjne spółki. - Jeżeli nie możemy podnosić cen biletów, to zwiększajmy liczbę osób, które jeżdżą koleją polepszając tabor i pokazujemy, że robimy to jako marszałkowie. W ostatnich latach zakupiliśmy tabór za prawie 200 mln złotych. W mojej ocenie, jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest porządkowanie struktury wewnętrznej spółki i zmniejszanie jej kosztów przy jednoczesnym polepszaniu standardu usług budując zaufanie do firmy - dodaje Olgierd Geblewicz.

Koszty strajku na razie nie są znane. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł dziś natomiast, że spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów. Sąd podtrzymał również nałożoną przez Urząd karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.

Wyrok sądu dotyczy postępowania sprzed 3 lat. Chodzi o to, że konsument, który kupił bilet jednorazowy nie miał możliwości zmiany np. godziny wyjazdu. Podróżny musiał liczyć się z tym, że w przypadku nagłej zmiany godziny wyjazdu jego zwrot lub wymiana nie będą możliwe. Zdaniem Urzędu, jest to praktyka nieuczciwa.
Zdaniem marszałka, wielu klientów, którzy wczoraj dojeżdżając do pracy wybrali na przykład busy, może już do kolei nie wrócić.
W rozmowie z Radiem Szczecin marszałek radził szefom Przewozów Regionalnych, by szukając dodatkowych pieniędzy zmniejszyli na przykład koszty administracyjne spółki.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Archiwum informacji

poniedziałek29wtorek30środa01czwartek02piątek03sobota04niedziela05poniedziałek06wtorek07środa08czwartek09piątek10sobota11niedziela12poniedziałek13wtorek14środa15czwartek16piątek17sobota18niedziela19poniedziałek20wtorek21środa22czwartek23piątek24sobota25niedziela26poniedziałek27wtorek28środa29czwartek30piątek31sobota01niedziela02
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty